دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini .

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

تجربه بسیار بد من از کلینیک (بیمارستان) دامپزشکی ایران زمین کرج

تجربه بسیار بد من از کلینیک (بیمارستان) دامپزشکی ایران زمین کرج
این تجربه بسیار دردناک من از مراجعه به کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج هست، عین همین متن به مراجع قضایی و نظام دامپزشکی کرج و رونوشت آن به نظام دامپزشکی کشور ارسال شده. امیدوارم با خوندن این مطلب به هر دکتر و هر کلینیکی به واسطه تبلیغاتشون اعتماد نکنید. 
شرح ماجرای مرگ سگم در کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
روز سه شنبه 5 ام فروردین 1399 سگم را که دوماه قبل تشخیص سنگ مثانه داده شده بود به علت ادرار خونی و حرکت سنگ به داخل مجاری ادرار برای درمان به کلینیک مذکور بردم.
معاینه و تشخیص در کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    پزشک (معاینه و ویزیت) بعد از حدود یک ساعت تجمع حدود 15 نفر و طبیعتا 15 حیوان مختلف در یک اتاق 12 متری، بیمار را معاینه کرده و به رادیولوژی ارجاع داد.
2.    بعد رادیولوژی انجام شد و برای تشخیص اندازه سنگ به سونوگرافی ارجاع داده شد.
3.    نتیجه سونوگرافی - به گفته مسئول سونوگرافی - وجود 4 سنگ در مثانه را نشان میداد که بزرگترین آنها 4 میلیمتر بود.
روند درمان در کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    تقاضا کردم با توجه به سن سگ (9 سال) ابتدا روشی بجز عمل انجام شود که گفتند سنگ با این اندازه از سوند خارج نمیشود.
2.    با دامپزشک خودش تماس گرفته و موضوع را گفتم. پیشنهاد داد بعد از مشخص شدن نوع سنگ، از طریق دارو شکسته شود، با پزشک کلینیک مطرح کردم و هزینه آزمایش ادرار را متقبل شدم.
3.    مسئول آزمایشگاه علی رغم دریافت هزینه آزمایش، بدون انجام آزمایش ادرار اطلاع داد که راههای دیگر پاسخگو نیست و نیاز به عمل دارد و هزینه عمل 1.400.000 تومان است.
4.    تکرار کردم که راهی بجز عمل وجود ندارد؟ گفتند نه ولی بعد از انجام عمل از سنگ نمونه برداری میکنیم تا رژیم غذایی مشخص کنیم. لذا هزینه آزمایش نمونه سنگ را نیز دریافت کردند.
5.    رضایت نامه عمل را امضا کردم و حیوان را برای مراحل آماده سازی به اتاق عمل بردند.
6.    بعد از چند دقیقه مسئول آزمایشگاه ابراز کرد سگ شما خون فعالی دارد و ممکن است بیماری کبدی یا مغز استخوان داشته باشد. عرض کردم عفونت مجاری ادراری دارد و دامپزشک کوتریموکسازول و فوروزوماید تجویز کرده، ممکن است اثرات این دارو یا عفونت باشد؟ بعد از تمسخر دامپزشک و داروهای تجویز شده، گفتن نیاز به آزمایش خون هست که هزینه دارد و هزینه آزمایش خون را فاکتور کردند.
مراحل عمل در کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    جراح (دکتر ایمانی) دقیقا دو دقیقه قبل از عمل وارد مجموعه شدند و گفتند من را از وسط اسباب کشی کشیدند اینجا. 
(* بعد از شکایت مشخص شد ایشان حتی پروانه فعالیت هم ندارد *)
2.    بدون دیدن عکس و سونوگرافی شروع به بیهوش کردن و سپس تراشیدن موهای محل برش کردند.
3.    برگه آزمایش مقدماتی قبل از عمل، را به جراح نشان دادم و پرسیدم دکترها توضیح خوبی به من ندادند، این عمل خطرناک نباشد؟ که گفتند در این سن امری عادیست.
4.    بجز میز استیلی که حیوان روی آن عمل میشد اتاق عمل بسیار کثیف بود.
5.    مکرر درب اتاق عمل باز و بسته میشد و افراد گوناگون وارد میشدند حال و احوال میکردند یا خداحافظی (با توجه به زمان تغییر شیفت).
6.    حراج دست تنها بود و خون و ادرار تمام اطراف شکم حیوان و میز جراحی را گرفته بود. نه ساکشن و نه تجهیزات بهداشتی برای پاکسازی.
7.    هرزگاهی دکتری که همراه من تماشاچی عمل بود بدون رعایت اصول بهداشتی، وسایلی چون گاز در اختیار جراح قرار میداد و بعد از اتاق عمل خارج میشد و پس از ویزیت حیوانات دیگر دوباره برمیگشت.
8.    جراح بعد از خارج کردن سنگ اول، از آنجا که نتیجه سونوگرافی و رادیولوژی را ندیده بود قصد اتمام جراحی را داشت که یاداوری کردم ما 4 سنگ در مثانه حیوان دیدیم. بعد از شستشو از طریق سوند و فشار آب، حدود 4 سنگ ریز دیگر نیز بیرون آمد.
9.    با وجود اینکه برای آزمایش نمونه سنگ و تعیین رژیم غذایی هزینه دریافت کرده بودند. سنگ در حین عمل توسط بازدید کنندگان دور انداخته شد که دفعه اول با تذکر جراح مجددا روی میز گذاشتند اما بعدا دور انداخته شد.
10.    جراح بعد از عمل یک رول دستمال توالت به من نشان داد و گفت حیوان را تمیز کن چون برای دو هفته نمیتواند حمام برود.
11.    جراح در حین خروج از مرکز (تقریبا دو دقیقه بعد از عمل) روی راه پله گفتند شما مراقب حیوان باشید پزشک به زودی می آید. که هرگز پزشکی مراجعه نکرد.
روند ترخیص در کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    در حال تمیز کردن حیوان بودم که شروع به تکان خوردن و جیغ زدن کرد. میز جراحی کوچک بود و امکان کنترل سگ رو نداشتم. به سالن اومدم و با داد دکتر را صدا زدم که نهایتا پرستار آمد و گفتند عادیست و نگران نشوید داروی توهم زا به سگ داده شده برای بیهوشی.
2.    سپس از من خواستند تا دو عدد پد تهیه کنم (با توجه به اینکه بدن حیوان و میز پر از خون و ادرار و استفراغ بود) تا ماشین کثیف نشود. از وی خواهش کردم حداقل سگ را برای چند ثانیه کنترل کند تا من بتوانم به فروشگاه کلینک – طبقه همکف - بروم.
3.    هنگام تهیه پد، دکتر معالج و مسئول ازمایشگاه را بیرون از مجموعه دیدم که دور هم در حال سیگار کشیدن بودند رفتم و تقاضا کردم روند بهبودی را توضیح بدهند.
4.    گفتند سگ شما هروقت سرش را به چپ و راست تکان داد میتوانید ببرید. در حالی که حدودا 5 دقیقه از عمل گذشته بود و سگ من نه تنها عکس العملی به صدای من نشان نمیداد بلکه فقط جیغ و دست و پا میزد.
5.    علائم را با آنها درمیان گذاشتم و گفتند سگ را به محیط خانه ببرید محیط آشنا سبب بهبودی و هوشیاری خواهد شد و داروهایی که نوشته شده را بدهید. 
6.    داروها 5 نوع و  شامل 20 قرص آنتی بیوتیک و 14 آمپول پنیسیلین و سفازولین بود.
7.    سه نوع از دورها (مجموعا 14 عدد تزریقی) هستند. لذا سوال کردم که من قبلا سابقه تزریق زیر پوستی و از بالای گردن داشتم به همان صورت؟ گفتند نه، آنژیوکت گذاشتیم و از آنژیوکت باید به رگ تزریق شود. اضافه کردند که رانیتیدین شوک وارد میکند حتما رقیق کنید.
8.    در همین لحظه پرستار یک نفر را به دنبال من فرستاد که سگتان به هوش آمده و بلع دارد. بیایید و ببریدش!
9.    مبلغ کل: 2.050.000 تومان شد که قبل از عمل دریافت کردند و به عنوان تخفیف هنگام ترخیص یک عدد قلاده الیزابت و 2 عدد پد دادند.
علائم بعد از ترخیص سگم قبل از مرگ در بیمارستان دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    تمام مدت جیغ و دست و پا میزد تا حدود نیم ساعت بعد که به منزل رسیدیم.
2.    با اینکه جای گرمی برایش انتخاب کرده بودیم با این وجود به شدت میلرزید.
3.    چندبار استفراغ غلیظ و زرد رنگی کرد.
4.    تمام مدت نیم خیز و خیره به جلو بود.
5.    بدون کنترل مدفوع از بدن حیوان خارج میشد.
6.    با توجه به دستور پزشک، آنتی بیوتیک و رانیتیدین را از طریق آنژیوکت تزریق کردم.
7.    حدود ساعت 11 ترخیص شده بود و حدود ساعت 12.15 دقیقه داروها را تهیه کرده و حدود ساعت 1 بامداد تزریق را انجام دادم.
8.    حدود ساعت 3 شب حیوان کم کم خم شده و خوابید اما نفس های عمیقی میکشید شبیه اینکه از هوش برود و مجددا به هوش بیاید.
9.    با کلینیک تماس گرفتیم و گفتند سریع حیوان را برسانید به مرکز که متاسفانه قبل از رسیدن به کلینیک دو نفس عمیق کشید و مرد.
سلب مسئولیت توسط دامپزشکان کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
1.    دکتر شیفت شب پرسید چه شده است؟ گفتم بعد از عمل آمپولهایی که نوشتید رو تزریق کردم. گفتند خودت کشتیش حالا اوردیش اینجا؟ مگر ما ننوشیم که پنیسیلین به عضله تزریق شود؟ با گریه جسد حیوان را برداشته و مرکز رو ترک کردم.
2.    به منزل مراجعه و نسخه را مجددا خواندم. هیچ کجا نوشته نشده بود عضلانی لذا مجددا به کلینیک مراجعه کردم و نسخه را نشان دادم همان پزشک شیفت شب مدعی شد که به جراح ربط دارد و نه به کلینیک ما، فردا صبح بیاید جراح را صدا بزنیم صحبت کنید. اصرار کردم که همین الان با ایشان تماس بگیرید یا جراح یا مدیر مرکز، که گفتند "اقا سگه دیگه مرده، حالا هرکی مقصره".
3.    روز بعد تماس گرفتم و جلسه ای تشکیل شد و مدعی شدند سگ شما قبل از عمل هم مشکل داشت و سنش هم بالا بود، برگه ای برای اثبات این موضوع دادند که در مشاوره با دامپزشکان دیگر متوجه شدم سگی که عفونت مجاری ادرار دارد و دارو دریافت میکند بسیار عادیست نتیجه ی آزمایش خون این اعداد باشند و اصلا در این شرایط گرفتن آزمایش خون بی فایده است.
4.    گفتند خارج از مجموعه بوده و به ما مربوط نمیشود. عرض کردم پزشک معالج ترخیص کرده است نه من. که مدعی شدند با رضایت خودتان از مجموعه خارج کردید. تقاضای رضایت نامه کردم که گفتند بخاطر شخصیتتان از شما رضایت کتبی نگرفتیم!
5.    به اصرار پدرم که گفتند شاید بیماری دیگری داشته و این مرگ برایش راحتتر بوده به کلینیک رفتیم و درخواست آزمایشات و رادیولوژی و سونوگرافی حیوان را کردیم. آزمایش ادرار وجود نداشت، آزمایش نمونه سنگ وجود نداشت، آزمایش خون با تاخیر آماده شد.
6.    تقاضای فاکتور کردیم و دیدیم اقلام فاکتور و حتی مبلغ پرداختی با مبلغی که کارت کشیده شده و خدماتی که انجام شده مغایرت دارد. مبلغ 95 هزار تومان اختلاف حساب نقدا پرداخت کردند.
7.    طی جلسه یکی از پزشکان گفتند نیازی نبود شما پنیسیلین بزنید جراح تزریق کرده بود. بعد از چند دقیقه دکتری که همراه من در اتاق عمل بود وارد شد و گفت من خودم تزریق کردم مگر ندیدی؟ لذا همزمان دو نفر مدعی شدند که پنیسیلین بعد از عمل را تزریق کرده اند.
8.    بخاطر مغایرت در آزمایشات انجام شده و گفته های مسئولان کلینیک، جلسه را ترک کردیم. مجموعا 4 بار حضوری و 3 بار تلفنی با کلینیک تماس داشتیم که هربار شخص متفاوتی را مدیر و مسئول کلینیک معرفی کردند.
9.    بعد از چند ساعت 360 هزار تومان به حساب واریز کردند و گفتند هزینه کارهایی که انجام نشده است را پرداخت کرده ایم که به عنوان مدرک نگهداشتم. 
عناوین شکایت من از کلینیک دامپزشکی ایران زمین کرج:
علی رغم اینکه تمام دامپزشکانی که مورد مشورت قرار گرفتند صریحا تاکید کردند تزریق 6.3.3 در رگ سبب مرگ آنی میشود و نه با تاخیر 2 ساعته و در شمارش داروها هم آمپول 6.3.3 کم نشده بود، متاسفانه هیچ مدرکی مبنی براینکه چه آمپولی تزریق شده ندارم و مسئولان کلینیک روی این موضوع تاکید میکنند. لذا شکایت خود را از این کلینیک به موارد زیر کاهش میدهم:
1.    انجام نشدن آزمایشات ضروری ادرار قبل از انتخاب شیوه درمان با وجود دریافت هزینه.
2.    دریافت هزینه بابت آزمایش خون در شرایطی که حیوان دارای عفونت و درحال درمان دارویی بوده است و با کمال تعجب انجام نشدن آزمایش تا دو روز بعد از مرگ حیوان.
3.    دریافت هزینه بابت آزمایش سنگ و دور انداختن نمونه سنگ بعد از جراحی.
4.    عدم هماهنگی با جراح و استفاده نکردن از نتایج سونوگرافی و رادیولوژی در جراحی.
5.    انجام جراحی زمانی که "به گفته خودشان خطرناک بوده" برای حیوان درصورتی که گزینه های دیگر وجود داشت و مهمتر از آن عدم اطلاع رسانی از خطرناک بودن جراحی تا دو روز بعد از مرگ حیوان.
6.    استفاده از جراح پورسانتی/ساعتی به گونه ای که دو دقیقه قبل از عمل حاضر شود و دو دقیقه بعد از عمل مجموعه را ترک کند. حتی دستگاهها هم توسط بنده از حیوان جدا شدند.
7.    عدم قبول مسئولیت رسیدگی به شرایط حیوان حداقل تا به هوش آمدن کامل حیوان بعد از جراحی توسط کلینک و انداختن آن به گردن جراح و صاحب حیوان.
8.    عدم وجود امکانات لازم برای جراحی در اتاق عمل به عنوان مثال نبود دستگاه ساکشن و استفاده از دستمال رولی توالت برای پاک کردن خون و ادرار از شکم حیوان و میز جراحی.
9.    باز و بسته شدن و ورود و خروج افراد مختلف به اتاق عمل حین جراحی و عدم رعایت بهداشت.
10.    استفاده از پزشک ویزت به عنوان دستیار که منجربه خروج مداوم وی به جهت ویزیت سایر حیوانات میشد و ورود مجدد بدون حتی استفاده از لباس مخصوص و رعایت اصول بهداشتی میشد.
11.    تحویل حیوان چند دقیقه بعد از جراحی به صورت نیمه هوشیار و آغشته به خون و ادرار و استفراغ.
12.    عدم ویزیت دقیق حیوان بعد از جراحی توسط جراح و یا حتی پزشکان کلینیک.
13.    عدم توضیح دقیق مراحل بهبودی، نحوه نگهداری و مراجعات بعدی به صاحب حیوان.
14.    تجویز 15 آمپول آنتی بیوتیک قوی و 20 قرص آنتی بیوتیک فقط برای سه روز برای یک جراحی روتین جهت پوشش مشکلات بهداشتی و کمبودهای اتاق عمل و جراحی.
15.    ناهماهنگی بین جراح و مسئول سونوگرافی و رادیولوژی که ناشی از عجله جراح و استفاده از جراح پورسانتی/ساعتی است.
16.    ناهماهنگی بین جراح و مسئول آزمایشگاه که ناشی از عجله جراح و استفاده از جراح پورسانتی/ساعتی است.
17.    عدم قبول مسئولیت جراحی تا قبل از هوشیاری کامل و تست سلامت حیوان.
18.    عدم ارائه رضایت نامه با توجه به ادعای اینکه با رضایت بنده، روند درمان ناقص مانده است.
و در ادامه:
19.    پذیرش و معطل کردن بیش از دو ساعت 15 حیوان طبیعتا مریض و صاحب حیوان در اتاق 12 متری بدون تهویه مناسب در شرایط کرونا و درصورتی که کلینیک در بهترین حالت امکان پذیرش حدود 5 نفر درساعت را دارد.
20.    پذیرش برای کلینیک، آرایشگاه، پت شاپ، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی و ریکاوری و چند قسمت دیگر در فضای 60 متری زیر زمین بدون وجود امکانات اولیه بهداشتی و حتی تهویه.
21.    استفاده از عنوان 24 ساعته درصورتی که کلینیک شبها فاقد افراد متخصص و امکانات میباشد. مسلما برای تزریق واکسن یا قرص نیمه شب به کلینیک مراجعه نمیکنند و باید حادثه ای اتفاق افتاده باشد که نیاز به توان و دانش بالا دارد.
22.    پذیرش جراحی بدون وجود جراح ثابت و حتی اتاق عمل و امکانات مناسب. استفاده از اتاق زیرپله، تهویه صنعتی و پنکه، جراح پورسانتی/ساعتی،
و بسیاری موارد دیگر که رسیدگی به این موارد، تغییر در وضعیت زندگی من و حیوان تلف شده ندارد اما باتوجه به تبلیغات گسترده ای که این کلینیک با توجه به مجوزهایی که صادر شده انجام داده است اعم از آمبولانس حیوانات، شیفت شبانه روزی، اتاق عمل مجهز و ... بدیونسیله تقضا دارم در خصوص روند درمان حیوان خانگی اینجانب و وضعیت بهداشتی و امکانات کلینیک مذکور بخصوص بخش جراحی - به تشخیص مقام محترم مسئول – رسیدگی شود تا حیوان دیگری تلف نشود و خانواده ای عزادار نباشند.

با تشکر
ولقان حسینی
 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۱۰ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)