دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini .

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

سایت پویا یا داینامیک چیست؟

طراحی وب سایت  توسط ولقان حسینی

وب‌گاه، تارگاه، تارنما، سایت یا وب‌سایت، مجموعه‌ای از صفحات وب است که دارای یک دامنه‌ اینترنتی یا زیر دامنه اینترنتی مشترکند و روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرد.

طراحی و برنامه نویسی وب سایتوب سایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تأثیر سایت در اطلاع رسانی، بازاریابی، ایجاد قابلیت‌های جدید تبلیغاتی، در دسترس بودن، فعالیت در خارج از مرزهای جغرافیایی و درآمد زایی اشاره کرد. انتخاب وب سایت مناسب علاوه بر افزایش درصد موفقیت در رسیدن به هدفی که به آن منظور ایجاد شده سبب کاهش هزینه‌های مالی و زمانی مدیریتی و نگهداری خواهد شد از این‌سو انتخاب مناسب‌ترین گزینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. برای مشاوره و راهنمایی رایگان با ما تماس بگیرید.

چگونه میتوان صاحب یک وبسایت شد؟

  • انتخاب و خرید یک نام دامنه مناسب: نام دامنه همان نام سایت است و پسوند دامنه بیانگر نوع سایت خواهد بود. به عنوان مثال: پسوند Com. برای سایت‌های تجاری و عمومی، پسوند Net. برای شبکه‌ها، پسوند Org. برای سازمان‌ها و ارگان‌ها، پسوند info. بانک‌های اطلاعاتی استفاده می شوند.
  • انتخاب و خرید فضای میزبانی مناسب: میزبانی وب یا وب هُستینگ به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌گاه خود را در آن قرار دهد. توجه: برای جلوگیری از هرگونه احتمال خطر امنیتی و یا جلوگیری از مصرف منابع سرورها توسط سایت‌های دیگر سرویس هاستینگ فقط به کارفرمایان و متقاضیان وب‌سایت تعلق می‌گیرد و قصد فروش جداگانه نداریم.
  • سفارش طراحی و یا برنامه نویسی وب‌سایت: طراحی وب به فناوری ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود.وب سایتها انواع مختلف دارند که براساس زبان برنامه نویسی و یا نوع استفاده و قابلیت‌هایی که دارند به گروههای مختلفی تقسیم می‌شوند.
  • قابلیت های تیم برنامه نویسی و طراحی ما:

    • طراحی استایل و قالب‌های جذاب و خاص با استاندارد CSS 3.
    • طراحی سایت‌های ثابت با استاندارد HTML 5.
    • برنامه نویسی وب سایت‌های دینامیک به زبان‌های ASP.Net 4 و PHP 5.
    • استفاده از اسکریپت‌های Ajax, JQuery, Silverlight, Action Script, Java Script.
    • استفاده از بانک‌های اطلاعاتی MS Access, MS SQL Server, MySQL.

    سایت ثابت یا استاتیک چیست؟

    مناسب برای افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بیش از دوبار در سال نیاز به ایجاد تغییرات عمده در سایت ندارند.

    این سایت‌ها یک‌بار طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز ثبت می‌گردد، پس از آن برای تغییرات عمده نیاز به یک طراح حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای سایت است. از آنجا که حجم کمتری از کد در طراحی سایت‌های ثابت استفاده می‌شود سرعت بارگذاری بالایی دارند. کاهش حجم کدها که باعث خوانایی بیشتر سایت توسط روبات‌های جستجوگر می‌شود از یک سو و کاهش زمان بارگذاری از سوی دیگر سبب بهبود وضعیت از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو یا همان رنکینگ می‌شود. عدم امکان ایجاد تغییر توسط افراد عادی علاوه بر افزایش امنیت سبب بهره‌مندی از گرافیک و ظاهری زیبا می‌شود چرا که همه چیز ثابت است از جمله متون و اندازه تصاویر و همچنین همه عناصر مکان مشخص و ثابتی دارند در نتیجه می‌توان برای محل قرار گرفتن هر یک از اجزاء بهترین تصمیم را گرفت اما از طرفی نیز عدم امکان ایجاد تغییرات توسط افراد عادی سبب می‌شود تا امکان بروز رسانی سایت از صاحبان و مدیران سایت سلب شود.

    سایت پویا یا داینامیک چیست؟

    مناسب برای افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به دفعات نیاز به ایجاد تغییرات دارند.

    محتوای سایت‌های دینامیک بعد از طراحی توسط افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند قابل تغییر است. در این‌گونه از سایت‌ها ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد می‌شود و سپس محتوا توسط مدیران سایت‌ها تغییر می‌کند مانند فرم قراردادی که یک‌بار توسط فردی ایجاد می‌شود و توسط افراد دیگری بارها تکمیل می‌شود، از این رو طراح نسبت به محل قرار گرفتن و اندازه دقیق متون، تصاویر و سایر عناصری که بعداً توسط مدیران سایت‌ها تغییر می‌کند اطلاع ندارد و همه حالات را در نظر می‌گیرند، این کار سبب می‌شود تا حدودی از گرافیک و جلوه سایت کاسته شود. یکی از مزیت‌های سایت‌های دینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر، صفحات و غیره وجود ندارد. با توجه به اینکه در سایت‌های پویا از زبان‌های برنامه نویسی پیشرفته استفاده می‌شود امکانات زیادی در آن‌ها قابل ایجاد است مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرم‌ها و جستجوهای پیچیده. استفاده زیاد از کدها سبب کند شدن بارگذاری سایت و امتیاز آن در موتورهای جستجو می‌شود.

    معمولاً پرتال‌ها توسط سازمان‌ها، گروه‌ها و شرکت‌ها خریداری می‌شوند. به دلیل نیاز به بروز رسانی بخش‌های مختلف اداره آن‌ها توسط یک فرد بسیار مشکل است مگر آنکه به چشم یک کار حداقل پاره وقت به آن نگاه شود.

    پرتال‌ها سایت‌های پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می‌کنند به عبارت دیگر مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند را می‌توان پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می‌تواند از چند سایت دینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و سایر پلاگین‌ها و ماژول‌ها را در اختیار مدیران آن قرار دهد. تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پرتال نیز صدق کند.

    طراحی سایت ثابت

    طراحی سایت پویا

    طراحی پرتال

    هاست رایگان یکساله

    هاست رایگان یکساله

    هاست رایگان یکساله

    دامنه رایگان یکساله

    دامنه رایگان یکساله

    دامنه رایگان یکساله

    خدمات پشتیبانی

    خدمات پشتیبانی

    خدمات پشتیبانی

    ثبت و گردآوری محتوا

    ثبت و گردآوری محتوا

    ثبت و گردآوری محتوا

     



    برچسب: ،
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۰۲ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)