دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini .

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو سایت)

بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو)
سایتی که رتبه خوبی نداشته باشد بودن و نبودنش تفاوتی ندارد. به مجموعه فعالیت‌های تخصصی که بر روی وب سایت صورت می‌گیرد تا وب سایت در نتایج جستجو در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد بهینه سازی وب سایت یا به اصطلاح سئو SEO می‌گویند. بهینه سازی سایت که یکی از روش‌های اصلی بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود با بهبود وضعیت وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو، سبب افزایش بازدید کننده و نهایتا افزایش فروش و ارائه خدمات خواهد شد. سئو برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و به خصوص گوگل است.
ارتقاء و بهینه سازی سایت سئوموتورهای جستجو بر اساس اطلاعات متفاوت و الگوریتم‌های خاص خود امتیازی را به هر یک از صفحات سایت نسبت به یک کلمه کلیدی می‌دهند زمانی که کاربری خدمات، کالا یا موضوع خاصی را جستجو می‌کند با مراجعه به بانک اطلاعاتی خود لیستی از سایت‌های مرتبط را جمع آوری و بر اساس امتیاز آن‌ها را مرتب کرده و به کاربر نمایش می‌دهد. اکثر کاربران فقط به صفحه اول لیست توجه می‌کنند معمولاً نتیجه در همان صفحه اول یا دوم است و این اهمیت معرفی و بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.
عمده بازدید کنندگان سایت توسط موتورهای جستجو هدایت می‌شوند بنابراین نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. زمانی که یک سایت به اصطلاح آنلاین می‌شود با گذشت زمان خزنده‌ها یا روبات‌های موتورهای جستجوگر از سایت بازدید کرده و اطلاعات مورد نظر خود را استخراج و در بانک اطلاعاتی خود ثبت می‌کنند. موتورهای جستجو بر اساس اطلاعات متفاوت و الگوریتم‌های خاص خود امتیازی را به هر یک از صفحات سایت نسبت به یک کلمه کلیدی می‌دهند زمانی که کاربری خدمات، کالا یا موضوع خاصی را جستجو می‌کند با مراجعه به بانک اطلاعاتی خود لیستی از سایت‌های مرتبط را جمع آوری و بر اساس امتیاز آن‌ها را مرتب کرده و به کاربر نمایش می‌دهد. اکثر کاربران فقط به صفحه اول لیست توجه می‌کنند معمولاً نتیجه در همان صفحه اول یا دوم است و این اهمیت معرفی و بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.
معرفی به موتورهای جستجو
ارائه نشانی سایت به موتورهای جستجو و FFAها علاوه بر ثبت اکثر صفحات سایت می‌تواند زمان ثبت آن را به یک یا دو هفته کاهش دهد. در این سرویس تلاش می‌شود تا موتورهای جستجوگر کلیه صفحات سایت‌های موضوع قرارداد را حداقل یک‌بار در ماه و صفحات مهم آن‌ها را حداقل یک‌بار در هفته بخوانند.
ثبت لینک در دایرکتوری ها
اصولاً دایرکتوری‌ها سایت‌هایی هستند که مجموعه‌ای از لینک‌های سایت‌های مختلف را با عناوین گوناگون و محتویات مختلف را در مجموعه‌هایی مجزا برای سهولت دسترسی کاربران به انواع سایت‌ها دسته بندی می‌کنند. بعد از موتورهای جستجو، لینکستان‌ها و دایرکتوری‌ها هستند که بیشترین تعداد بازدید کننده را به سایت هدایت می‌کنند. ثبت نشانی سایت در شاخه موضوعی مناسب باعث افزایش بازدید کننده می‌شود.
بهینه سازی صفحات
امتیاز یا رنکینگ هر صفحه نشان دهنده میزان ارتباط محتوای آن با یک کلمه کلیدی مشخص است. سازگار ساختن ساختار و محتوای سایت با الگوریتم موتورهای جستجو برای دست‌یابی به امتیاز بالاتر از جمله اهداف این فاز است. متناسب با کلمات انتخابی, کدها و محتوای صفحات سایت اصلاح , حذف و اضافه می‌گردد. تغییرات به وجود آمده با هماهنگی کارفرما بوده و در ظاهر گرافیکی و کارکرد سایت هیچ اختلالی به وجود نمی‌آید. البته مراحل بهینه سازی صفحات بسیار فراتر از موارد ذکر شده می‌باشد و خود شامل چندین فاز مختلف است که در این بحث نمی‌گنجد.
ثبت لینک در سایت ها و وبلاگ ها
یکی از معیارهای مهم موتورهای جستجوی بزرگ میزان لینک‌هایی است که به یک سایت از طرف سایت‌های مشابه داده شده باشد که به آن اصطلاحاً محبوبیت لینک گفته می‌شود. بنا بر این با افزایش لینک می‌توان رتبه سایت را نیز افزایش داد.
ثبت آگهی در نیازمندی ها
اغلب سایت‌های نیازمندی محتوای زیادی را در خود گنجانده‌اند به همین سبب از امتیاز زیادی نیز در موتورهای جستجو برخوردارند بنابراین ثبت در نیازمندی‌ها سبب نمایش آن‌ها در صفحات اول و دوم لیست موتورهای جستجو می‌شود.
ثبت لینک در انجمن ها
تالار گفتگو، فروم (به انگلیسی: forum) یا سُخَنگاه به برنامه‌های مبتنی بر وب گفته می‌شود که برای نگهداری بحث‌ها و نوشته‌های کاربرهای یک وبگاه به کار می‌روند. در تالار گفتگو معمولاً افراد سوالات خود را مطرح می کنند و سایر کاربران به این سوالات پاسخ می دهند. فروم‌ها به واسطه بحث‌ها و تبادل نظرهای انجام شده معمولاً کاربران بسیاری دارند که با ثبت لینک سایت در آن‌ها می‌توان از پتانسیل آن‌ها نیز بهره برد.
ثبت لینک در شبکه های اجتماعی
افزایش حضور شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های موبایل، رشد استفاده از داده‌های اینترنتی و استقبال فزاینده از آگهی‌های تبلیغاتی از سوی کاربران، تمایل شرکت‌های تجاری را برای تبلیغات در این شبکه‌ها توسعه داده است. استفاده از bookmarkهای شبکه‌های اجتماعی روش دیگری برای بالا بردن میزان بازدید از وب سایت است.
 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۳:۵۳ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)